Delusion Park teszt

Delusion parkA Delusion Parkkal néhány napja, a PlayIT-en találkoztam először. Hatalmas sor állt egy nagy állvánnyal körbekerített részhez, amin körbe-körbe érzékelők voltak elhelyezve, középen pedig két játékos lövöldözött furcsa érzékelőkkel ellátott sisakkal a fejükön, anélkül, hogy bárhonnan kábelek vezettek volna hozzájuk. A sisak nem Oculus volt, nem Vive, és ahogy megtudtam, még csak nem is telefon lapult bennük. A VRcade feliratú sisakok egy kifejezetten játéktermi felhasználásra fejlesztett rendszer részei, amit Magyarországon jelenleg csak a Pólus Centerben lehet kipróbálni. A PlayIT-en a nagy sor miatt sajnos nem tudtam tesztelni a sisakot, ma azonban végre lehetőségem volt kipróbálni.

A mozgáskövetés

Delusion parkA VRcade rendszerét használó Delusion Park a bevásárlóközpont egy eldugottabb részén, ott viszont igen nagy területen fekszik. A PlayIT-en már látott állványzat van itt is felépítve, az általa közrefogott területet járhatja be a játékos a VR sisakkal a fején. A kialakított terület jóval nagyobb, mint amit a HTC Vive érzékelői átfognak, és az utóbbihoz képest érzékelőből is jóval több van. Minden irányból méregdrága infrakamerák figyelik a játékost, akinek a Vive-ban is használt rács jelzi, ha túlságosan közel menne a kamerák által átfogott terület széléhez. A sisakból és a kontrollerből kis rudak lógnak ki, az ezek végén lévő gömbök figyelésével követi a rendszer a játékos mozgását.

A sisak és a kontroller is drót nélkül továbbítja a jeleket a sarokban megbúvó PC-hez. Ennek nagy előnye, hogy a kijelölt területen belül teljesen szabadon mozoghatunk, nem lépünk rá vagy akadunk bele semmilyen kábelbe, illetve több kamera felszerelésével akár nagyobb területek bejárására is lehetőségünk lenne. A fejem és a kezem mozgását is gyorsan és pontosan követte a rendszer, és a látvány drót nélküli továbbításában sem éreztem késlekedést.

A kontrollerek

Delusion park - kontrollerAz Oculus Touch-csal és a HTC Vive-val ellentétben a VRcade-ben csak egy kontrollert kapunk a kezünkbe, az viszont kifejezetten az alkalmazáshoz illeszkedik. Az egyik kontroller egy fegyver, ahol igazi ravaszt kell meghúzni, ami olyannyira meglepett, hogy először azt hittem, hogy töltenem kéne a fegyvert, és csak utána jöttem rá, hogy a ravasz nem egy kontrollergomb, és ténylegesen meg kell húznom. A képen látható másik kontroller jobban hasonlít egy gamepad-re, ezen gombok és egy kis joystick is található.

A sisak

A már ismert sisakokhoz képest a VRcade sisakja nehezebb, a súlyeloszlás azonban megfelelően van kialakítva, így a használata kényelmes, sehol sem nyom, és nem is húzza lefelé a fejedet semmilyen irányban. Kényelmesség szempontjából az Oculus Rift és a Gear VR új változata nyerte el a leginkább tetszésemet, ezek a sisakok olyanok, mintha nem is lennének rajtad. A VRcade ebből a szempontból nem ér fel hozzájuk, de nem is ez a célja. Míg az Oculust akár több órás otthoni használatra tervezték, a VRcade rövid játékokra lett kitalálva, és még az átlagnál hosszabb tesztelési idő alatt sem éreztem, hogy bárhol kényelmetlen vagy kellemetlen lett volna a viselete.

Képminőség

Bár a bejárható tér mérete és a drót nélküli használat lehetősége egyértelműen az Oculus Rift és a HTC Vive fölé emeli a VRcade rendszerét, képminőségben elmarad azok mögött. Dacára annak, hogy a felbontása az előbbieknél kisebb, az egyedi pixelek nem voltak feltűnőek, és a screen door effekt (a pixelek között látható rések) sem volt rosszabb a máshol már megszokottnál. Amiben nem teljesített olyan jól, az a mozgás közbeni látvány volt. Amikor a fejemet elfordítottam valamilyen irányban, a kép érezhetően homályos lett, és időre volt szükség, amíg újra mindent rendesen ki tudtam venni a látványból. Mivel a játékok amúgy gyors mozgást igényeltek, ez a jelenség folyamatosan jelen volt a használat közben. A VRcade már dolgozik az új, nagyobb felbontású rendszeren, és az később majd a Delusion Parkban is elérhető lesz, így reméljük, abban már kiküszöbölik ezt a problémát.

Az alkalmazások

Delusion Park - halakA rendszerben jelenleg három, hasonló sémára épülő program próbálható ki. Egy western lövöldözős játék, ahol hordók és farakások mögé bújva lehet lövöldözni a több irányból támadó ellenfelekre; egy zombis, ahol a minden irányból érkező zombikat kell levadászni; valamint egy gyerekeknek készült, víz alatti játék, ahol egy buborékfúvó segítségével halakat kell elzavarni a védett gyémántok közeléből.

Delusion Park - WesternA hordók mögé bújás lehetősége miatt a western játékban lehet leginkább kihasználni a mozgáskövetés lehetőségét, jóllehet a térben való helyezkedés a zombis játékban is igen domináns.

Delusion Park - ZombieA három alkalmazás közül nekem ez utóbbi tetszett a leginkább: itt tudtam a legjobban beleélni magam a játékba, a sötétben minden irányból érkező zombik miatt ez volt a legizgalmasabb, sőt, itt ijedtem meg életemben először VR-ban, amikor egy mögöttem hirtelen megjelenő zombi miatt hátra is hőköltem.

A játékokat nemcsak egyedül, hanem párban is lehetőség van játszani, ami még inkább növelheti a VR élményt.

A játékok mellett a rendszerben más alkalmazások is futtathatóak, lehetőség van például egy előre elkészített lakástervet bejárni, és tetszésünk szerint színezni, változtatni a berendezéseket. A Delusion Park maga is fejleszt alkalmazásokat, így idővel több játék, köztük egy szabadulószoba is kipróbálható lesz.

Vélemény

Ahogy egyre több helyen lehet majd ingyenesen kipróbálni a kereskedelmi forgalomban kapható VR sisakokat, és egyre több embernek lesz otthon is sisakja, a VR játéktermek üzemeltetőinek annál több különböző speciális kütyüt kell majd biztosítaniuk, hogy olyan élményt nyújtsanak, ami otthon vagy az ingyenes kipróbálási lehetőségeket biztosító boltokban nem érhető el.

A VRcade rendszere már most is tud valami pluszt: ilyen méretű bejárható területet még akkor se tudnának a játékosok otthon létrehozni maguknak, ha a VR rendszerük egyáltalán lehetővé tenné. Ezen kívül a játékokhoz használt speciális kontrollerek és a drót nélküli megoldás is olyan plusz, ami hosszabb távon is érdekessé teheti a VRcade rendszerét. Idővel azonban több, a nagy teret jobban kihasználó, hosszabb játékmenetet is kínáló alkalmazásokra, és jelentősen javított képminőségre lesz szüksége, hogy fenntartsa az érdeklődést. Szerencsére már most fejlesztés alatt áll mindkettő.

A Pólus Centerben egy játék ára 1000 Ft, ami jó kipróbálási lehetőség azoknak, akiket érdekel, hogy milyen a virtuális valóság. A Delusion Park franchise partnereket is keres, így a rendszer azok számára is érdekes lehet, akik hasonló VR játékterem megnyitásában gondolkodnak.

Mentés

Mentés

Mentés

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.